Pre nego što bilo šta ispričam o današnjoj temi postaviću vam jedno pitanje:

“Šta ste odlučili da danas učinite za svoje zdravlje?“

Kada znate šta da činite, zašto, kada i kako onda je lako.

Nekada, posebna prilika može biti značajna da se pokrenu aktivnosti u vezi zdravlja.

Danas, u kalendaru su oci, zanimljiv veseo običaj, koji se sve više zaboravlja, ali se u mnogim porodica još uvek obeležava kao dan kada deca vežu očeve a onda tražeći od njih otkup u novu – oslobađaju ih.

Verovatno je to u vezi sa dečjim pravima i nasiljem muškaraca, koja se u tom jednom, jedinom danu u godini nivelišu.

Bilo kako bilo, to je zgodna prilika da se ispriča priča o zdravlju muškaraca.

Privatna je stvar svake porodice šta će se u okviru nje činiti za zdravlje muškarca, ili oca u današnoj priči o zdravlju..

Navedene ideje i predlozi mogu poslužiti kao zdravstveni podsetnik za porodicu radi očuvanja i unapređenja zdravlja muškaraca.

Predložio bih svakom muškarcu sledeće:

1.Hrani se pravilno

Hraniti se pravilno je najvažnije za tvoje telo, jer najmanje tri puta dnevno to činiš važnu stvar za tvoje zdravlje. Najvažnije je da znaš šta jedeš i koliko jedeš. Potrebno je da uvek kada obeduješ da znaš kada da se zaustaviš. Kontroliši svakih 15 dana telesnu težinu; normalna telesna težina je jedan od sigurnih pokazatalja zdravlja

2.Pij dovoljno

Potrebno je popiti najmanje dva litra vode dnevno. Muškarci često zloupotrebljavaju alkoholna pića – ne čini to. Zadovljstvo koje priželjkuješ u tome ima teške posledice za tvoje telo i dušu i odraziće se pogubno na tvoje zdravlje i ekonomiju života. Ne pij kada voziš i radiš sa poljoprivrednim mašinama!

3.Duvan

Pušenje ili žvakanje duvana je nezdravo i neprivlačno. Pušenjem možeš ozbiljno da ugroziš svoje zdravlje i zdravlje drugih u tvojoj okolini, posebno članova porodice koji su ti najbliži i najdraži.. Predstavljaš loš uzor deci i mladima koje oni rado slede.

4.Šetnje

Šetaj onoliko koliko možeš i često koliko možeš. Dnevna doza je 6 000 metara, a nedeljna najmanje tri puta toliko.

5. Nađi vreme za razonodu

Nađi vreme da uživaš u porodičnom životu, gajiš interesovanja, neguješ prijateljstva, imaj hobi, uči i stiči nova znanja i veštine.

8.Porodični život

Najbolje je da se na vreme oženiš i izgradiš porodicu. Porodični život koristi zdravlju odraslog muškarca i produžuje život. Neguj pozitivan i otvoren odnos sa svojima u porodici. Oni su zdraviji od sukoba i nasilja. Često je u porodici izvor nasilja čiji je protagonista muškarac. Prijatan osmeh priliči muškarcu, a šale otvaraju srca i dušu drugih. Da bi sačuvao svoje zdravlje ne samo za sebe nego i za druge u tvojoj okolini od 40 godine započni redovne posete lekaru radi provere zdravlja, da bi ti osmeh bio lep održavaj zdravlje zube i popravi ih i napravi nove ako si ostao bez njih.

7.Budi pažljiv

Učini sve što je do tebe da izgradiš sigurnost bilo kada voziš automobil, bilo da radiš na radnom mestu ili drugde i u domaćinstvu. Izbegavaj zamaranje i ostani oprezan; tako ćeš uspeti da izbegneš povređivanje i sačuvaš se od invalidnosti.

8.Polni život

Najbolje je ostvarivati polna zadovljstva u braku ili sa partnerom koga voliš i sa kojim se družiš godinama. Izbegavaj polne odnose sa nepoznatim partnerima a ako do toga dođe obavezno koristi prezervativ. Imaj u vidu da su česte infekcije koje su prenose polnim putem u životu odraslih muškaraca. Posle 40-te proveri stanje zdravlja prostate i debelog creva.

9.Sport

Sport je dobar za tvoje fizičko i duševno zdravlje. Nastoj da pronađeš sportsku aktivnost koja tvojim mogućnostima najviše odgovara i koju možeš da upražnjavaš godinama kao rekreativnu aktivnost.

10.Lekovi

Ne koristi zabranjene supstance i ne upotrebljavaj preko mere one koje ti je lekar prepisao. Seti se da za najmlađe i svoju decu možeš biti primer koji oni rado slede.

Toliko za danas. I zapamtite: dok život teče zdravlje je najpreče...

Proudly designed with Oxygen, the world's best visual website design software
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram