O ZDRAVLJU I SLAVLJU

Pre nego što bilo šta kažem o ovoj temi, postaviću vam važno pitanje: „Šta ste odlučili da danas učinite za svoju zdravlje?“

Kada znate šta da činite, zašto, kada i kako onda je lako.

Da pomognem da se lakše u životu ispričaću vam priču o zdravlju i slavlju.

Ni hladnoća, ni mraz, ni sneg, ni poledica, ne ugrožavaju narodno zdravlje, u januaru, od prekomernog jedenja i pijenja alkoholnih pića, pušenja duvana i kafenisanja za vreme državnih i crkvenih praznika.

Prošla je skoro trećina januara u praznovanju, ali tokom ostatka praznovaće se isto toliko kao i do ovog dana.

U danima praznovanja i slavlja, šećeraši su pokvarili svoje zdravstveno stanje, a bolesnicima od povišenog krvnog pritiska, ovaj se oteo kontroli.

Neki od čiraša su završili u bolnici.

Drugima smeta mamurluk i gorušica, a ženama migrena.

Zbog masne hrane i smanjenog kretanja, krv opterećena viškom belančevina i masti, sporije krv teče u žilama, pa je i snabdevanje organizma kiseonikom slabije.

Zbog nedostatka kiseonika, najviše stradaju srce i mozak.

Od prevelikih količina popijenih alkoholnih pića, preko mere pojedene hrane i slatkiša, velikog broja popušeni i popijenih crnih kafa, ozbiljno je uzdrmano zdravlje.

Promenio se sastav krvi u telu koje je ostalo bez dovoljne količine tečnosti potrebne za normalno funkcionisanje.

Posle pomenutih činjenica, vi ste na potezu.

Imate nekoliko mogućnosti: možete nastaviti da bančite i praznujete, pa dok izdržite, ne vodeći računa o zdravlju, ili da preduzmete mere kako biste štetu popravili i zdravlje održali i unapredili.

Ako donesete odluku da poklonite pažnju svome zdravlju najvažnije je uraditi sledeće: napijte se vode, okupajte se, nadišite se svežeg vazduha i naspavajte se.

Voda će vam biti od najveće koristi jer će isprati vaše telo od svega što se u njemu našlo.

Okupajte se i očistite kožu da i kroz nju telo izluči sav talog slavlja proteklih dana.

Izađite na svež vazduh, šetajte i udišite ga punim plućima.

Rekreacija i šetnja na svežem vazduhu povratiće vam snagu i svežinu.

A tek san!

Spavajte onoliko koliko vaše telo želi.

Vrlo je važno šta ćete jesti u danima posle slavlja.

Jedite nekoliko dana samo voće i salatu od povrća koje volite i koje vam traži organizam.

Jabuke i kiseli kupus imaju prednost nad ostalim voćem i povrćem.

Voleo bih da vas nagovorim da napravite seljačku čorbu.

Seljačka čorba se sastoji od vode, crnog i belog luka, grančice i korena celera, malo narezanih tikvica, jedne do dve šargarepe, tri krompira osrednje veličine, malo kupusa svežeg i kiselog, malo sirćeta ili limunovog soka i soli.

Seljačaka čorba se lako sprema.

Svaka domaćica zna da je napravi, a i poneki preduzimljiv i kulinarskim veštinama predan muškarac.

Dovoljno je da pomenuto povrće stavite u 9 šolja vode da provri, a zatim da vri na tihoj vatri još 30 minuta, dok se ne raskuva.

Velika je zdravotvornost seljačke čorbe koja potiče od vitamina i minerala iz povrća.

Ona će pomoći da se vaš organizam odmori od masne hrane i previše popijenih alkoholnih pića, kafe i popušenih cigareta za vreme januarskih praznika i slavlja.

Toliko za danas. I zapamtite: dok život teče zdravlje je najpreče.

Proudly designed with Oxygen, the world's best visual website design software
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram